Vil du frem på Google med din webshop?
Hvis du har en webshop, er der en verden, du skal kende til, for at kunne overleve i branchen. Der er nemlig mange om buddet, og du kan hurtigt falde bagud, hvis du ikke har styr på alle faktorer omkring din webshop. Her er det fx nødvendigt at vide, hvordan du placerer dig godt på Google, så du har mulighed for at få besøgende, hvilket ender med salg. Det er en større viden, og det kan være lidt af en mundfuld ved siden af at skulle få en webshop op at køre. Derfor er det en god idé at have styr på et par basale ting på forhånd, så du ikke senere skal til at optimere hele din webshop, hvilket kan blive noget af en tidskrævende opgave. Og som vi alle ved, så er tid penge, og hvor du kan optimere, bør du optimere.
Forkort links så de ser “pænere” ud
På denne side kan du klikke ind og forkorte dine links, så de ser pænere ud. Du kan prøve at søge dig frem til, hvorfor- og hvordan dette kan være en fordel, når Google skal læse din webshop. Pænere links kan gøre din webshop mere troværdig, og disse kan Google også læse som noget, der i højere grad skal anbefales under søgninger. Hav derfor altid godt styr på, hvordan dine links ser ud, så du ikke bliver straffet unødvendigt.
Husk alle dine billeder, du anvender på din webshop
Når man har en webshop, vil man typisk have mange flere billeder, end på en normal hjemmeside. Du vil muligvis også hele tiden tilføje nye billeder, som du får nye varer hjem, og derfor kan der pludseligt være mængdemæssigt et hav af billeder alle vegne.
Derfor er det vigtigt at huske på, at alle dine billeder, som i alle, altid skal være optimerede. Her skal du sørge for, at de ikke fylder for meget, for tunge billeder, der er længere tid om at indlæse, vil have en negativ påvirkning på din webshop.
Husk typografien
Også når du skal skrive tekster, er det vigtigt, at du gør det på den rigtige måde. Ja, det kan lyde helt absurd, hvis du aldrig har hørt om det før, men der er helt korrekte måder at opstille tekster på, hvor der er konsensus mellem overskrifter, længden på tekststykkerne og meget andet. Når du formår at mestre denne kunst, kan dine tekster alene placere sig utroligt godt og højt på Google – og det er det, du skal gå efter.