Erhverv

Skab Professionalitet, Fællesskab og Synlighed for Din Virksomhed

Firmatøj på arbejdspladsen er en vigtig faktor, når det kommer til at fremme en ensartet og professionel fremtoning blandt medarbejderne. Firmatøj kan have mange forskellige formål, lige fra at fremme et ensartet og professionelt image til at øge sikkerheden på arbejdspladsen. Derudover vil firmatøj med logo skabe synlighed for omverdenen. Jeres virksomhedsnavn vil blive set af potentielle kunder, som på sigt kan give mersalg. Firmatøj med tryk vil udelukkende have en positiv effekt af forskellige årsager.

Fællesskab på arbejdspladsen

En af de største fordele ved at indføre firmatøj på arbejdspladsen er, at det giver medarbejderne en fælles identitet og styrker sammenholdet mellem dem. Når alle har samme type tøj på, kan man nemmere identificere sig med hinanden, og det kan være med til at fremme en følelse af samhørighed og fællesskab. Det kan også være med til at øge medarbejdernes motivation og stolthed over at være en del af virksomheden. Ude hos kunder, samarbejdspartnere m.m. vil man nemlig fremstå professionelle og seriøse ved brug af firmatøj, hvilket skaber værdi hos kunden men også hos medarbejderen selv. Derudover har firmatøj med logo også en positiv indvirkning på virksomhedens image og omdømme. Hvis medarbejderne altid fremstår professionelle og ensartede, kan det give en ekstra dimension til virksomhedens brand. Kunden vil føle sig mere tryg og vil have større tiltro til virksomheden, når medarbejderne fremstår professionelle og velplejede samt vil de vide hvem de skal gå til for spørgsmål og vejledning. Det kan også være med til at øge kundeloyaliteten, da kunderne vil føle sig mere tiltrukket af virksomheden.

Designprocessen

Udover at firmatøj skaber fællesskab på arbejdspladsen, skaber det også synlighed hos omverdenen. Potentielle kunder vil se jeres brand og det er derfor relevant at jeres firmatøj skal udtrykke hvem I er.  Firmatøj udsender virksomhedens budskab og skaber troværdighed og seriøsitet overfor kunderne.  Derfor skal jeres design udtrykke jeres branche og image. Hvis det er en konservativ virksomhed, kan det være passende med et simpelt og klassisk logo på en skjorte eller polo, som udtrykker formalitet. Er I en mere kreativ virksomhed skal I lægge fokus på et mere farverigt og iøjnefaldende design. Det er vigtigt at vælge farver og design, der afspejler virksomhedens værdier og stil, så man opnår det bedst mulige resultat. Der er et hav af muligheder inden for firmatøj såsom t-shirts, skjorter, jakker, hatte, tasker m.m. Det er vigtigt at vælge tøj af høj kvalitet, der er komfortabelt og holdbart, så det kan bruges igen og igen samt er behageligt for medarbejderen at bære. Udover at have logoet på tøjet kan virksomheden også vælge at tilføje yderligere information, såsom virksomhedsnavn, webadresse eller et slogan. Dette kan øge genkendeligheden og skabe en større brandeffekt. Alt i alt kan designet på firmatøj med logo have stor indflydelse på virksomhedens image og branding. Det er derfor I selv er med i designprocessen og vælger alt til mindste detalje. Tøjet, materiale, farve, størrelse, logoets placering og meget mere. På den måde opnår vi det bedst mulige resultat.